De historie van Semper Crescendo

In 1942 komt een Reekse jongeman met zijn accordeon op het idee om wat mensen bij elkaar te roepen om muziek te maken. Het lukt hem een vast groepje te vormen. Zij vrolijken de boel op in die moeilijke tijd. Het gezelschap krijgt de naam Semper Crescendo. Hierbij staat semper voor ‘steeds‘ en crescendo staat voor ‘sterker worden’. Als je dit samenvoegt krijg je Semper Crescendo; ‘steeds sterker worden’, een zeer toepasselijke naam voor de groep die door de jaren heen flink gegroeid is.

Van groep, band en fanfare is deze muziekvereniging langzaam maar zeker uitgegroeid tot de harmonie van Reek. Al ruim 80 jaar lang verzorgt zij de muziek in het dorp. Deze vereniging verstaat als geen ander de kunst om muziek te maken voor en door de Reekse bevolking.